Strona główna Czerwone Perfume de Sonsierra

Perfume de Sonsierra

towar niedostępny
Ocena:

Producent: BODEGAS SONSIERRA  

Region: La Rioja / Hiszpania                                                                                                       


Chociaż wytwórnia została założona dopiero w 1961 roku, to śmiało można powiedzieć, że posiada już setki lat bogatej historii. Inauguracja instalacji odbyła się dokładnie rok później, w okresie, w którym produkcja wina stała się siłą napędową całego regionu La Rioja. Blisko dwustu winiarzy, będących założycielami Bodegas Sonsierra, już od wielu pokoleń poświęcało się prawie wyłącznie uprawom winorośli, kultywowaniu tradycji i pielęgnacji swoich winnic. Połączenie wspólnych sił w spółdzielnię zajmującą się początkowo dystrybucją produkowanych win, pozwoliło nadać nowy wymiar temu przedsięwzięciu i zostało szybko zauważone na rynku. Nazwa Sonsierra oznacza "pod górą" i jest to część regionu, który w przeszłości cieszył się największą w Rioja sławą i do dzisiaj budzi uznanie ze względu na jakość i niepowtarzalność wyjątkowych winnic. 620 hektarów położonych w okolicach małej miejscowości San Vicente de la Sonsierra, na które składa się 1400 szczególnie usytuowanych parceli leżących pomiędzy rzeką Ebro a pasmem gór Sierra Cantabria, tworzy prawdziwą naturalną enklawę wyjątkowych terenów pod uprawę winorośli, obdarzoną dodatkowo niezwykle korzystnym klimatem. Bodegas Sonsierra można zaliczyć do grupy jednych z najbardziej innowacyjnych w Rioja producentów, który potrafił w stosunkowo krótkim okresie stworzyć markę win rozpoznawalną na całym świecie. W celu zapewnienia maksymalnej kontroli jakości w procesie produkcji stosuje się zarówno tradycyjne techniki jak również najnowsze technologie. W ostatnich latach w ramach realizacji nowego programu rozwoju, wytwórnia podjęła współpracę z uznanymi artystami, którzy wnoszą szczególne wartości w dziedzinie marketingu produkowanym w San Vincente winom. Przykładem jest słynne Perfume, którym potrafiono zrewolucjonizować tradycyjny sektor wina i które jest wyraźnym przykładem pozytywnych zmian i dostosowania się do nowych trendów na rynku.                                                                                                                              


PERFUME DE SONSIERRA


Rok 1770 przyniósł wiele przeobrażeń wielkiemu miastu jakim jest Paryż. Niektórzy historycy potwierdzają, że to właśnie wtedy rozpoczęły się znaczące kulturowe zmiany francuskiej societé. Pamiętny ślub per procura, późniejszej fracuskiej pary królewskiej, czyli Ludwika Augusta i Marii Antoniny dał początek wielu społecznym wydarzeniom. Dzisiaj niewiele już osób pamięta, że w owym doniosłym roku powołano do życia słynny dom mody pod nazwą Le Grand Mogol, kreujący nowe trendy w estetyce ubioru pośród dworskiego otoczenia  królowej Marii Antoniny. Dokładnie 150 lat później, również w Paryżu, Gabrielle Channel zapragnęła stworzyć aromat posiadający ”zapach kobiety”. Za sprawą słynnego projektanta Ernesta Beaux, potrafiącego mistrzowsko łączyć naturalne zapachy świeżych róż i jaśminu w tajemniczą komozycję z syntetycznymi substancjami zapachowymi, powstało słynne Chanel Nº5, jedna z najbardziej znanych w świecie marka drogich perfum. W ostatnich latach trend nowych zmian nie ominął również rynku win wyższej kategorii (Premium) i przekroczył odważnie francuskie granice. Perfume de Sonsierra, będące swoistym wyzwaniem dla jakże konserwatywnej branży winiarstwa, pojawiło się w 2007 roku, posiadającym również w swojej liczbie szczęśliwą siódemkę. Inauguracja tego wina odbyła się tym razem w dalekim od stolicy Francji, hiszpańskim regionie Sonsierra. Do projektu stworzenia wizerunku tego bardzo szczególnego produktu wytwórca zaprosił znanego projektanta mody, prawdziwego enfant terrible wzornictwa, którym jest w dzisiejszych czasach David Delfin. To nie kto inny, jak osobisty przyjaciel znanego hiszpańskiego reżysera Pedro Almodovara, dla którego zaprojektował kostiumy do ostatniego filmu pt. Julieta. Styl pracy tego artysty, w którym panuje niczym nieograniczona kreatywność potrafił wnieść nowego ducha w tej fascynującej inicjatywie. W połączeniu z wielkim wysiłkiem enologa, powstało jedno z najbardziej ekskluzywnych i najwyższej jakości win Rioja. Stworzono wspólnie produkt, który łamie znane dotychczas w winiarstwie standarty. Bardzo osobliwy wygląd butelki, daleki od klasycznego stylu o znanych nam kształtach, przypomina raczej obraz najlepszych perfum haute couture, a dokładniej słynnego Chanel Nº5. Perfum pu Jomme? Oczywiście nie tylko, jak zapewnia nas słynny projektant. Wielka akcja promocyjna z nieograniczoną niczym wyobraźnią twórców pokazały, że w dzisiejszym świecie, w nawet tak zachowawczym segmencie towarów jakim są wina, odważna prezentacja jest sprawą niezwykle ważną i może decydować o sukcesie lub porażce całej kampanii reklamowej. W tym wypadku udało się stworzyć coś innego, czyli uderzające w wyglądzie i z całą pewnością przyciągające uwagę swoją elegancją nowe, markowe wino. I co najważniejsze, wytworność z jaką się prezentuje szerokiej publiczności, towarzyszy również podniebieniu. Możemy zapewnić czytelników, że to, co znajduje się w środku butelki/opakowania?, jest warte degustacji. Zrobiono wino by cieszyć zmysły, wprawdzie o wielkiej polemice, ale co jest ważne wino dobrej jakości. Spośród 620ha winnic będących w dyspozycji producenta 150ha stanowią najstarsze, na których porastają ponad 40 letnie krzewy winogron Tempranillo. To właśnie z tej najlepszej części winnicy co roku enolog wytwórni wybiera działkę, z której zbierane są owoce mające największy potencjał do zrobienia najlepszej kategorii wina, jakim jest Perfume de Sonsierra. Fermentacja alkoholowa odbywa się w zbiornikach z nierdzewnej stali przez okres 10 dni, w temp. 24ºC. W celu osiagnięcia maksymalnej wyrazistości i ekstrakcji kolorów, przez następne 4 dni dokonuje się maceracji na zimno. Wino odpoczywa i dojrzewa w czasie 16 miesięcy w beczkach z dębu francuskiego, a następnie przelewane jest do butelek na min. 8 miesięcy do dalszego dojrzewania. W efekcie nabiera wysokiej jakości, błyszczącego koloru ciemnej czereśni. Po otwarciu butelki potrzebuje jednak czasu by objawić cały, bogaty wachlarz zapachów, w którym przeważają owocowe wrażenia (truskawki, porzeczki), dobrze połączone z aromatami właściwymi dla starzenia się wina, zwłaszcza wyraźnych nut palonej kawy, tostów i wanilii, dających temu trunkowi w powonieniu pewną słodycz. Na podniebieniu jest to długi, bardzo dobrze zrównoważony o dobrym wejściu i wysokiej trwałości trunek. W ustach zauważalna jest mocna obecność owoców z dobrze zintegrowanymi smakami wywodzącymi się z dębu. Już po pierwszej degustacji sprawia odczucie wspaniałego wina, cieszącego wszystkie możliwe zmysły. Imponujący charakter Perfume pokazuje, że mamy przed sobą naprawdę wielkie wino. Jest to wyjątkowa i limitowana do 8tys. butelek kreacja skierowana do kolekcjonerów oryginalnych doświadczeń.

Recent awards and mentions:

  • 91 POINTS Peñin Guide 2016 (SPAIN)
  • 92 POINTS Wine Spectator 2016 (USA)
  • GOLD MEDAL AWC Vienna International Wine Challenge 2015 (AUSTRIA)
  • GOLD MEDAL Challenge International du Vin 2015 (FRANCE)
  • SILVER MEDAL Tempranillo al Mundo 2015 (PORTUGAL)
  • Opinie klientów

    klient anonimowy
    Dodano: 2016-08-30 | 19:57
    Tak, to ta sama osoba, niesłychanie twórczy projektant i artysta. Cały zespół osób biorących udział w promocji Perfume uczestniczył również w przygotowaniach i realizacji filmu Pedro Almodovara.
    klient anonimowy
    Dodano: 2016-08-26 | 21:02
    Czy przypadkiem David Delfin to nie jest ten sam od kostiumów w ostatnim filmie Pedro Almodovara, Julieta?

    Nasza Oferta

    Facebook Wina czerwone Wina białe Wina różowe Wino na prezent Importer win

    Płatność i dostawa

    Akceptowane formy płatności Wysyłka Reklamacje i zwroty

    Informacje o sklepie

    Koszt i czas dostawy Reklamacja Formy płatności Regulamin
    Masz pytania? Chętnie pomożemy.
    795 211 831
    ViniTeranio
    ulica Zegrzyńska 4 kl. II, p 4
    05-119 Legionowo
    Właścicielem portalu Viniteranio jest EWAN Sp. z.o.o